Tuesday, 24 April 2018

I'm a teacher

So post kali ni, agak sebak jgk lah ak nk taip, aku seorang guru tadika wey, taraf aku rendah je beb, taraf ak x sme dgn taraf cikgu sekolah rendh atau menengah.. Tapi ak tak kisah jnji ilmu ak bg tu smpai. Wahai anak murid ku, siapa yang pernah menerima ilmu dari guru yang bernama Shaqira izzaty, ingt lah syg ilmu yg tcher bg buat awak semua adalah sampai bile2, tcher ikhlas ajar kamu semua.. Maafkan tcher, kerana memarahi kamu semua semasa belajar mmbace mahupun bljar didalam kelas pmbelajaran. Maafkan tcher jgk, sbb tcher bkn guru kegemaran kamu semua..mgkin sbb tcher the only scary tcher in school.. Tahun ni mmg dugaan besar buat tcher...bnyk hal yg jd, pahit manis dlm mnjdi guru... Tapi ape yg mmbuat tcher kuat...kamu semua syg.... Tugas yg tcher galas yg buat tcher tetap kuat... Pada anak anak murid tcher, tahniah awak semua sudah tahu a hingga z , dr tak tahu mmbce sehingga lancar...tahu 1-10 tambah tolak semua... Bukan sebab tcher ye syg, itu usaha kamu semua...kamu semua hebat syg..tcher hanya seorang pembantu. Kkdg tcher nak jd seorang guru yg lmbut, tapi sori syg, ini lah diri tcher.. Bkn tcher x syggg... Sbb tcher syg, tcher trpakse mnjd grg... Biar mase skrg kamu menangis disbb nk mnjadi pandai... Tcher xnk kmudian hari kamu dan ibu bapa menangis disebab kegagalan... Tcher gembira bile kamu msuk drjah satu, kamu masuk kelas yg bagus...itu aje buat tcher rase sebak syg... Nak tahu,itu lah kajayaan kamu, dan tcher rase itu lah kejayaan TEACHER KIRA.. Tcher x mintak hadiah ka ape ka... Cukup kejayaan kamu semua syggg... Tcher syggg kamu semua... Tolong ingt teacher sampai bile2 syg... Maaf tcher kira selalu push awak semua.

Terima kasih terima Teacher Kira yg garang..

😔

Friday, 28 April 2017

Sayang ba

Banyak sgt benda yang jadi korang, sampai tak sempat nak update..  Haihh nak tahu tak, sekarang ni dia stress sgt tau.. Kerja ni buat dia stress, ingtkan keluar dari sana takda org hina dah...tapi sama je...kesian aku tgk die...baba kena kuat ye, umi ade... Kkdg umi nak je ganti tempat baba...baba tu diam je, biarkan aje ape org nk ckp nk buat lah...smpai ba jadi stress...umi x pernah dengar org laki ngis... Baba org pertama, sbb baba dh x tahan sgt... Umi doakan ba kuat, ba x boleh diam je, kkdg kena gak cakap ape yg kita rase, dia manusia ba pn manusia... Cume diorg tu hati x ade... Pntingkan diri... Umi minta baba sabar je... Tu semua dugaan...kuat ye baba... Kite usaha tuk kawen ye, at least umi ade kat sisi baba...
Umi sayang baba...umi tunggu baba...baba kena kuat ye

Thursday, 18 August 2016

Banyak kekurangan

umi minta maaf baba, umi x sempurna macam orang lain, umi x pndai ckp lembut2, umi ni kasar ba, umi ni seorg baran ba... luarannye umi mmg kasar... umi bkn pmpuan idaman setiap lelaki pn, tapi umi minta ba bntu umi, tuk ubah sikap buruk umi ni...umi x smpurna ba,umi rupe pn.xde...umi org biase, bnyk kkurangan, umi brusaha nk jd lebih baik ba...umi minta maaf x dpt jd mcm org lain yg ba kenal...umi ni mcm bdk2 ba... umi minta maaf sesangat...umi rsau ba bosan ngn umi...umi minta maaf ssgt...umi x smpurna ba...bnyk buruk umi, dri baik ...umi cuba berubah ye ba...umi akn kawal sikap umi...umi nk ba bangga ngn umi...umi minta maaf

Sunday, 7 August 2016

Kuatkan dia

Bila umi dengar suara baba semalam, habis luluh jantung umi ni ba, nampak benar baba dh tak tahan...tpi umi kene kuat, umi x boleh tunjuk umi sedih... umi sentiasa doakan baba kuat...baba jangan trlalu banyak pikir org nak kata apa... nanti baba stress, nanti baba keluar kita gi tenangkan fikiran tu ye, baba nk gi mne ckp je, umi bawa...umi syg baba...umi x suke baba sedih2 ,umi nk baba mcm sebelum ni...ceria je...

Teringin sangat

Teringin nak bergambar dengan orang yang kita sayang kan, saat kita menjadi halal untuknya, siapa yang taknak kan ke jinjang pelamin, nak nak dengan orang yang kita cintakan? heheh...setiap hari duk berangan akan sarung cincin, duk berangan orang dtg msuk minang, best kan... berangan pula bila tgkp gmbr ngn baba mcm ni, lps tu baba ckp "cntiknya isteri baba" walaupun kenyataan umi xdelah cntik mne...hahahahha tapi umi lgi tringin nk jd isteri baba yg sah, nak jaga baba.

Saturday, 6 August 2016

Kenapa diorang jahat!

Salah ke kalau baba ade kekurangan? kenapa diorang hina baba mcm tu sekali, ckp baba pelat, cakap baba cacat... kenapa ba? kenapa diorg jahat sangat,umi dgr suara ba, umi tahu baba sedih sgt... takpe ba, umi tahu baba kuat...walaupun mcm mane kurang pun baba kat mata diorang semua, pada umi baba yg terbaik..umi x kisah pn baba, umi syg baba... tapi umi tak boleh terima diorg hina baba...cuba kalau kena kat diorg, atau kena kat fmily diorg.. pe diorg rse, kne hina mcm tu... umi kalau dpt belasah diorg mmg truk umi kje kan...mmg kuang ajar...jurulatih pn gila,otak bodoh bertubi2 ,tak guna kau pangkat besar...tapi hati busuk mcm bangkaii! kau spe nk hina mcm tu kat dye, apesal pulak kau ckp muke mcm dia xde org nak, aku peduli ape! org x nk ,aku nak lh! tak guna kau muka hensem nampak suci, tapi hati busuk, kau ingt pmpuan pandang ke kau! jangan jd lembu mooo sne mooo sni kat org! bergurau smpai menghina org! tak reti nk pikir ke perasaan org... bongok!
baba.... umi nak baba kuat, jgn rsau ba x lme je lagi nak keluar umi tunggu baba

Tuesday, 14 June 2016

Aku tak tahu

O.D suka aku dengar mimi dah nak ke alam perkahwinan, tipulah kalau aku tak ada rasa jelouskan...mestilah ada, mestilah aku pun nk rasa macam tu juga, tapi...aku takutlah, aku takut aku berharapan tinggi, tapi dia biasa sahaja, aku takut dia tak suka dengan sikap aku, sbb aku tak tahu sikap aku sebenar macam mana, aku takut family dia tak suka aku, aku takut abah aku letak tinggi-tinggi hantaran, aku biarlah tak tinggi, sbb aku tahu dia juga nak tanggung dosa aku nanti... semua aku takut, bila pikir kahwin je, mesti aku pun takut tak dapat bagi zuriat...tapi aku tahu itu semua kerja Allah, Allah yang menghidupkan, mematikan, menentukan jodoh dan memberi rezeki. Jadi aku kena redha dan kuat hadapi semua benda...Tapi jujur dan ikhlas aku sayang dia, aku sayang dia sejak first2 aku mula kenal dia, aku tak kisah kerjanye apa, asalkan halal sebab aku percaya rezeki Allah akan beri pada orang yang berusaha walaupun kerjanya tak sehebat doktor , askar, ceo, polis dan lain-lain... rezeki itu datang dari Allah kan. Sebab tu aku tak kisah kerja apa, asalkan dia berusaha... Umi sayang baba sebab baba punya usaha nak tolong mak baba, walaupun baba terpaksa kerja kutip tin2, kerja angkat balai orang kahwin, kerja cuci kereta., umi tak kisah, munkin kat mata orang, kerja tu tak menjamin masa depan atau hina...tapi bagi umi kerja tu kerja yang bagus, halal...Allah nak bagi rezeki, bukan pada orang yang kerja hebat, Allah bagi rezeki sama rata ...mungkin dulu baba bersusah, Allah uji untuk tengok baba kuat tak... Alhamdulillah Allah bagi rezeki lagi baba dapat pulapol untuk polis, umi tumpang senang bila baba happy, umi tak harap apa-apa..umi cuma harap baba suka dengan kerja baba, baba boleh bahagiakan mak baba, supaya baba tak rasa rendah sgt diri tu...walau siapa pun baba, umi tetap sayang baba tak lebih , tak kurang

kita kawan sampai jannah ye baba