Monday, 21 May 2018

Terasa aku

Entah kenapa lah syg terasa dgn ape abg ckp, bile abg ckp kenyataan mmg laki kne cari lebih untuk kahwin, rasa sgt macam syg beban pula kan kahwin ngn ak ni... Kalau rasa aku ni beban, takpe lah.. Ak paham...sbbnye ak di perlukan bile kau nk rse syg... Nk di layan.. Nk berkawan... Nk luah masalah kau... Ak cube tolong, Bile mse ak crita msalah ak, kkdg ak rse ntah lah... Ak rse ak xyh cter kot msalah ak lagi..  Sbb ak dh rse nau menyesal cter...

Saturday, 28 April 2018

Serius ke tidak

Aku tak tahu lah, kekadang tu aku rse penat bersabar....3 4 tahun ak tunggu still sme... Mgkin bg korang 3 4 tahun bkn lah lme..and ade je org yg wait for long time.. Tpi menunggu dgn jnji skit wey, ak tahu dye ade msalah fmily ak x nk push dye, tapi bile mslh dh slesai..ak bg ruang untuk dye pk tntg strusnye.. Kite pk ssme... Tpi pluang tu sia2, minta ak trus bersabar tunggu mse sesuai... Ak tunggu dn tunggu...dan akhirnye msalah lain yg dtg... Ak still sme, x push dye.. Bg dye settle mslhnye, bile selesai...ak mintk dye bincg soal kami, tpi dye x sedia...tunggu mse sesuai... Dn trus berjnji..Kkdg ak rse ak ni b*'":. .. Bkn x syg.. Tp mcm tu je.

Tuesday, 24 April 2018

I'm a teacher

So post kali ni, agak sebak jgk lah ak nk taip, aku seorang guru tadika wey, taraf aku rendah je beb, taraf ak x sme dgn taraf cikgu sekolah rendh atau menengah.. Tapi ak tak kisah jnji ilmu ak bg tu smpai. Wahai anak murid ku, siapa yang pernah menerima ilmu dari guru yang bernama Shaqira izzaty, ingt lah syg ilmu yg tcher bg buat awak semua adalah sampai bile2, tcher ikhlas ajar kamu semua.. Maafkan tcher, kerana memarahi kamu semua semasa belajar mmbace mahupun bljar didalam kelas pmbelajaran. Maafkan tcher jgk, sbb tcher bkn guru kegemaran kamu semua..mgkin sbb tcher the only scary tcher in school.. Tahun ni mmg dugaan besar buat tcher...bnyk hal yg jd, pahit manis dlm mnjdi guru... Tapi ape yg mmbuat tcher kuat...kamu semua syg.... Tugas yg tcher galas yg buat tcher tetap kuat... Pada anak anak murid tcher, tahniah awak semua sudah tahu a hingga z , dr tak tahu mmbce sehingga lancar...tahu 1-10 tambah tolak semua... Bukan sebab tcher ye syg, itu usaha kamu semua...kamu semua hebat syg..tcher hanya seorang pembantu. Kkdg tcher nak jd seorang guru yg lmbut, tapi sori syg, ini lah diri tcher.. Bkn tcher x syggg... Sbb tcher syg, tcher trpakse mnjd grg... Biar mase skrg kamu menangis disbb nk mnjadi pandai... Tcher xnk kmudian hari kamu dan ibu bapa menangis disebab kegagalan... Tcher gembira bile kamu msuk drjah satu, kamu masuk kelas yg bagus...itu aje buat tcher rase sebak syg... Nak tahu,itu lah kajayaan kamu, dan tcher rase itu lah kejayaan TEACHER KIRA.. Tcher x mintak hadiah ka ape ka... Cukup kejayaan kamu semua syggg... Tcher syggg kamu semua... Tolong ingt teacher sampai bile2 syg... Maaf tcher kira selalu push awak semua.

Terima kasih terima Teacher Kira yg garang..

😔

Friday, 28 April 2017

Sayang ba

Banyak sgt benda yang jadi korang, sampai tak sempat nak update..  Haihh nak tahu tak, sekarang ni dia stress sgt tau.. Kerja ni buat dia stress, ingtkan keluar dari sana takda org hina dah...tapi sama je...kesian aku tgk die...baba kena kuat ye, umi ade... Kkdg umi nak je ganti tempat baba...baba tu diam je, biarkan aje ape org nk ckp nk buat lah...smpai ba jadi stress...umi x pernah dengar org laki ngis... Baba org pertama, sbb baba dh x tahan sgt... Umi doakan ba kuat, ba x boleh diam je, kkdg kena gak cakap ape yg kita rase, dia manusia ba pn manusia... Cume diorg tu hati x ade... Pntingkan diri... Umi minta baba sabar je... Tu semua dugaan...kuat ye baba... Kite usaha tuk kawen ye, at least umi ade kat sisi baba...
Umi sayang baba...umi tunggu baba...baba kena kuat ye


Thursday, 18 August 2016

Banyak kekurangan

umi minta maaf baba, umi x sempurna macam orang lain, umi x pndai ckp lembut2, umi ni kasar ba, umi ni seorg baran ba... luarannye umi mmg kasar... umi bkn pmpuan idaman setiap lelaki pn, tapi umi minta ba bntu umi, tuk ubah sikap buruk umi ni...umi x smpurna ba,umi rupe pn.xde...umi org biase, bnyk kkurangan, umi brusaha nk jd lebih baik ba...umi minta maaf x dpt jd mcm org lain yg ba kenal...umi ni mcm bdk2 ba... umi minta maaf sesangat...umi rsau ba bosan ngn umi...umi minta maaf ssgt...umi x smpurna ba...bnyk buruk umi, dri baik ...umi cuba berubah ye ba...umi akn kawal sikap umi...umi nk ba bangga ngn umi...umi minta maaf

Sunday, 7 August 2016

Kuatkan dia

Bila umi dengar suara baba semalam, habis luluh jantung umi ni ba, nampak benar baba dh tak tahan...tpi umi kene kuat, umi x boleh tunjuk umi sedih... umi sentiasa doakan baba kuat...baba jangan trlalu banyak pikir org nak kata apa... nanti baba stress, nanti baba keluar kita gi tenangkan fikiran tu ye, baba nk gi mne ckp je, umi bawa...umi syg baba...umi x suke baba sedih2 ,umi nk baba mcm sebelum ni...ceria je...

Teringin sangat

Teringin nak bergambar dengan orang yang kita sayang kan, saat kita menjadi halal untuknya, siapa yang taknak kan ke jinjang pelamin, nak nak dengan orang yang kita cintakan? heheh...setiap hari duk berangan akan sarung cincin, duk berangan orang dtg msuk minang, best kan... berangan pula bila tgkp gmbr ngn baba mcm ni, lps tu baba ckp "cntiknya isteri baba" walaupun kenyataan umi xdelah cntik mne...hahahahha tapi umi lgi tringin nk jd isteri baba yg sah, nak jaga baba.