Tuesday, 14 June 2016

Aku tak tahu

O.D suka aku dengar mimi dah nak ke alam perkahwinan, tipulah kalau aku tak ada rasa jelouskan...mestilah ada, mestilah aku pun nk rasa macam tu juga, tapi...aku takutlah, aku takut aku berharapan tinggi, tapi dia biasa sahaja, aku takut dia tak suka dengan sikap aku, sbb aku tak tahu sikap aku sebenar macam mana, aku takut family dia tak suka aku, aku takut abah aku letak tinggi-tinggi hantaran, aku biarlah tak tinggi, sbb aku tahu dia juga nak tanggung dosa aku nanti... semua aku takut, bila pikir kahwin je, mesti aku pun takut tak dapat bagi zuriat...tapi aku tahu itu semua kerja Allah, Allah yang menghidupkan, mematikan, menentukan jodoh dan memberi rezeki. Jadi aku kena redha dan kuat hadapi semua benda...Tapi jujur dan ikhlas aku sayang dia, aku sayang dia sejak first2 aku mula kenal dia, aku tak kisah kerjanye apa, asalkan halal sebab aku percaya rezeki Allah akan beri pada orang yang berusaha walaupun kerjanya tak sehebat doktor , askar, ceo, polis dan lain-lain... rezeki itu datang dari Allah kan. Sebab tu aku tak kisah kerja apa, asalkan dia berusaha... Umi sayang baba sebab baba punya usaha nak tolong mak baba, walaupun baba terpaksa kerja kutip tin2, kerja angkat balai orang kahwin, kerja cuci kereta., umi tak kisah, munkin kat mata orang, kerja tu tak menjamin masa depan atau hina...tapi bagi umi kerja tu kerja yang bagus, halal...Allah nak bagi rezeki, bukan pada orang yang kerja hebat, Allah bagi rezeki sama rata ...mungkin dulu baba bersusah, Allah uji untuk tengok baba kuat tak... Alhamdulillah Allah bagi rezeki lagi baba dapat pulapol untuk polis, umi tumpang senang bila baba happy, umi tak harap apa-apa..umi cuma harap baba suka dengan kerja baba, baba boleh bahagiakan mak baba, supaya baba tak rasa rendah sgt diri tu...walau siapa pun baba, umi tetap sayang baba tak lebih , tak kurang

kita kawan sampai jannah ye baba

No comments:

Post a Comment

Asalamualaikum....jangan lupe tinggalkan komen yer...huhuhu sayang korang