Thursday 24 November 2011

Perh!!!! satu hari habiskan novel...


Ha! Assalamualaikum..... hari ni aku bosan sangat dok kt rumah, tak de wt pe..hmmm nsib bek lh ade novel ni... tajuknye korang tgk lh sendiri ye..hmmm nk kate kn aku ni jiwang tak lh jugak....hahahaha...ak lyan je buku ni... tp best jugak citer dye...dari pada tak de wt pe kat umah ni..asyik facebook je..bace buku lg baik...hehehehe... membacakan budaya kite...btul tak????? hahaha (mse time sekolah taknak plak bace buku)hehehehe..so aku tak tau pe lg nk tulis...kt bwh ni ade sinopsis tentang novel...so i hope uguys enjoy...huhuhuhu


                                      SINOPSISNYA.....
Perkahwinan Maryam dan Arief bukanlah atas dasar suka sama suka, tetapi atas pilihan ibu bapa masing-masing. Sangka mereka, kedua-dua pasangan ini boleh serasi dan sehidup semati, namun lain pula ceritanya.Hendak menyesal tiada gunanya.

Bergaduh-gaduh dan kemudian berbaik senula. Itulah rutin harian Maryam dan Arief. Apa sahaja yang tidak kena pada Maryam, akan diperlekehkan oleh Arief . Maryam buka seperti yang disangkakan Arief. Maryam seorang wanita yang penyabar dan sentiasa menjaga tatatertib sebagai muslimah.Arief pula kuat cemburu....c emburu buta yang tidak bertempat!

Namun, maruah Maryam benar-benar diinjak apabila Arief sewenang-wenangnya melafazkan cerai setelah terperangkap dalam muslihat sepupunya sendiri, Melissa. Sudah terhantuk, baru terngadah. Arief menyesal dan hilang arah. Rupa-rupanya bukan hanya sesaat dia mencintai dan merindui Maryam!

Mahu merujuk kembali, Maryam pula sudah serik. Malah, lamaran ustaz Zaid mengganggu fikirannya. Perlukah dia menerima sedangkan Arief tidak henti-henti memujuk? Namun, dalam saat begini, cinta dan kasih sayangnya terhadap Arief masih menebal di sanubari.

So sekian saje lh sinopsis dye.. so klo nk bace bli lh kt kedai ye...ak pon pinjam orang...hehehehe

No comments:

Post a Comment

Asalamualaikum....jangan lupe tinggalkan komen yer...huhuhu sayang korang